fbpx

ပေါ့ပေါ့ပါးပါးဂိမ်းကစားသူများသည် blockchain ဂိမ်းများအတွက် ‘အရေးပါသော’ ပရိသတ်ဖြစ်သည်- GameFi execs


ပေါ့ပေါ့ပါးပါး ဂိမ်းဈေးကွက်သည် ဂိမ်းကစားခြင်းတွင် blockchain ဂိမ်းများနှင့် nonfungible tokens (NFTs) အတွက် အရေးပါသော ပရိသတ်အဖြစ် ဆက်လက်ရှိနေလိမ့်မည်ဖြစ်ကြောင်း blockchain ဂိမ်းကုမ္ပဏီ ပူးတွဲတည်ထောင်သူ သုံးဦးက ဆိုသည်။

ပေါ့ပေါ့ပါးပါး ဂိမ်းကစားသူများ၊ ပုံမှန်ဂိမ်းအနည်းငယ်ကစားကြသော်လည်း သိသာထင်ရှားသောအချိန်ကို ရင်းနှီးမြုပ်နှံခဲသူများသည် ဂိမ်းစက်လုပ်ငန်းတွင် အကြီးဆုံးကစားသမားများအဖြစ် ပါဝင်ကြသည်။

Kieran Warwick ၏ပူးတွဲတည်ထောင်သူ blockchain အခန်းကဏ္ဍ-ကစားဂိမ်း Illuvium ပေါ့ပေါ့ပါးပါး ဂိမ်းကစားသူ အရေအတွက် များပြားခြင်းကြောင့် “ အရေးပါသော” ဟုခေါ်သည်။

2023 ခုနှစ်အထိ ကမ္ဘာတစ်ဝှမ်းတွင် ဂိမ်းကစားသူ 3 ဘီလီယံကျော်ရှိပြီး အနည်းဆုံး 1.95 ဘီလီယံသည် ပေါ့ပေါ့ပါးပါး ဂိမ်းကစားသူများဖြစ်ကြသည်ဟု ခန့်မှန်းရပါသည်။ အရ၊ ပေါက်ကွဲနေသောအကြောင်းအရာများဆီသို့။

Keiran Warwick၊ ပူးတွဲတည်ထောင်သူ၊ Illuvium အရင်းအမြစ်- LinkedIn

ဖွံ့ဖြိုးဆဲနိုင်ငံများနှင့် မိုဘိုင်းလ်ဂိမ်းကစားခြင်းကို စွဲဆောင်သည့် ဂိမ်းသမားများသည် ဂိမ်းတွင်းအထွက်နှုန်းကို စိတ်ဝင်စားသည့် ဂိမ်းသမားများလည်း ပိုအရေးကြီးလာသည်ဟု Warwick မှ ပြောကြားခဲ့သည်။

သို့သော်၊ Warwick သည် blockchain ဂိမ်းများသည် အရည်အသွေးညံ့ဖျင်းသည်ဟု ယူဆခြင်းကြောင့် ပေါ့ပေါ့ပါးပါးဂိမ်းကစားသူများကို စျေးကွက်ထဲသို့ ချော့သွင်းရန် အဓိကစိန်ခေါ်မှုတစ်ခုရှိကြောင်း ဝန်ခံပါသည်။

ဤအရာများကြားမှ၊ NFTs၊ blockchain နှင့် Web3 တို့သည် ပင်မရေစီးကြောင်းဂိမ်းများတွင် တောက်ပသောအနာဂတ်ရှိလိမ့်မည်ဟု အကောင်းမြင်ခဲ့သည်။

“ NFTs၊ blockchain နှင့် Web3 တို့သည် ပင်မဂိမ်းဆော့ဖ်ဝဲများတွင် ရေရှည်တွင် နေရာတစ်နေရာရရှိထားပြီး၊ ပင်မဂိမ်းဆော့ဖ်ဝဲရေးသားသူများသည် ၎င်းတို့၏ ဂိမ်းများတွင် ယင်းနည်းပညာများကို ပေါင်းစပ်ထည့်သွင်းရန် လုပ်ဆောင်နေပြီဖြစ်သောကြောင့် ၎င်းတို့၏အသိုင်းအဝိုင်းများမှ တုံ့ပြန်မှုများရှိနေသော်လည်း၊” Warwick က ပြောကြားခဲ့သည်။

“ ပိုပျော်စရာကောင်းပြီး ဆွဲဆောင်မှုရှိတဲ့ NFT-based ဂိမ်းတွေကို တီထွင်လိုက်တာနဲ့အမျှ ကစားသမားတွေဟာ ပိုင်ဆိုင်မှုရဲ့ အကျိုးကျေးဇူးတွေကို ခံစားရပြီး သမားရိုးကျဂိမ်းတွေကို ပြန်မလည်ချင်ကြပါဘူး” ဟု ၎င်းက ပြောကြားခဲ့သည်။

Animoca Brands ၏ ပူးတွဲတည်ထောင်သူနှင့် ဥက္ကဋ္ဌဖြစ်သူ Yat Siu အလားတူ အမြင်ကို မျှဝေသည်။ blockchain နှင့် NFT ဂိမ်းများအတွက် ပင်မရေစီးကြောင်း ပေါ့ပေါ့ပါးပါး ပရိတ်သတ်ကို “ လုံးဝ အရေးကြီးသည်” ဟု ငြင်းခုံနေသည်-

“ ဂိမ်းများသည် ပေါ့ပေါ့ပါးပါး သို့မဟုတ် အလယ်အလတ်ပင်မဖြစ်စေဘဲ ဂိမ်းများဖြစ်နေဆဲဖြစ်သည်။ အမှန်တကယ်တွင် ခေတ်ရေစီးကြောင်းအတိုင်း ဂိမ်းကစားခြင်းကို ပိုမိုကြီးမားစေသည့် အရာတစ်ခုမှာ ပေါ့ပေါ့ပါးပါးဂိမ်းများဖြစ်သည်။”

Siu ၏အဆိုအရ၊ ပင်မဂိမ်းစက်လုပ်ငန်းသည် 2010 မှ 2011 ခုနှစ်ဝန်းကျင်တွင် ကြမ်းတမ်းသော patch ကိုရောက်ခဲ့ပြီး “ ကြီးထွားမှုရပ်တန့်သွားသည်။ မိုဘိုင်းလ်ဂိမ်းများကို မိတ်ဆက်ခြင်းသည် မျိုးဆက်သစ်ဂိမ်းကစားသူများကို ဆွဲဆောင်နိုင်စေကာ ပုံတူပွားရန်လိုအပ်သည့် စွမ်းဆောင်နိုင်မှုရှိသော blockchain ဂိမ်းတစ်ခုဖြစ်သည်။

Yat Siu က World Econonic Forum သတင်းစာရှင်းလင်းပွဲတွင် ပြောကြားခဲ့ပါသည်။ အရင်းအမြစ်- Animoca အမှတ်တံဆိပ်များ

Siu သည် blockchain ဂိမ်းကစားခြင်းကိုစတင်ရန်ကောင်းမွန်သောဂိမ်းတစ်ခုဖြစ်သည်ဟု Siu ကယုံကြည်ပြီး၎င်းသည်ဂိမ်းကစားသူသန်းရာနှင့်ချီသောအာကာသထဲသို့ဝင်ရောက်လာပါကလာမည့် 18 မှ 24 လအတွင်းစတင်နိုင်မည်ဟုသူခန့်မှန်းသည်။

“ ငါတို့က တော်တော်ကောင်းတဲ့ ဇယားကို ရေးဆွဲနေတယ်လို့ ငါထင်တယ်၊ ဒါပေမယ့် မင်းသိပါတယ်၊ လူတိုင်းကို နေ့ချင်းညချင်း ပြောင်းလဲမှာမဟုတ်ဘူး၊ ဟုတ်တယ်၊ ဒါပေမယ့် အဲဒါက အစပဲ၊ လူတွေက ပျော်နေကြတယ်၊ ဂိမ်းတွေလည်း ပိုကောင်းလာတယ်” ဟု ၎င်းက ပြောသည်။

“ မင်းလိုအပ်တာက တကယ်ကို ကျိုးကြောင်းဆီလျော်စွာ အောင်မြင်မယ့် ဂိမ်းတစ်ခုဖြစ်ပြီး အခြေခံအားဖြင့် သတင်းကြီးတွေကို ရပါလိမ့်မယ်၊ ဘာကြောင့်လဲဆိုတော့ Web3 က အရမ်းနာမည်ကြီးလာတာနဲ့ တခြားဂိမ်းတွေထဲကို စိမ့်ဝင်သွားလိမ့်မယ်။”

ဂိမ်းများတွင် NFT များသည် ပင်မရေစီးကြောင်း ဂိမ်းကစားသူများထံမှ တုံ့ပြန်မှုများနှင့် ရင်ဆိုင်နေရသည်။ ထိပ်တန်းကုမ္ပဏီအများအပြား၏ အစီအစဉ်များကို စွန့်လွှတ်ရန် တွန်းအားပေးခဲ့သည်။ ဒါပေမယ့် Siu နဲ့ ပေါင်းစပ်ဖို့ ဒါဟာ ယာယီသာဖြစ်တယ်လို့ ယုံကြည်ပါတယ်။ နည်းပညာအလုပ်လုပ်ပုံကို ဂိမ်းကစားသူများ ပိုမိုသိရှိလာသည်အထိ။

“ သူတို့ရဲ့ ပရိသတ်ကို အကဲဆတ်ဖို့ ကြိုးစားနေတယ်လို့ ကျွန်တော် ထင်ပါတယ်။ ဒါကြောင့် ကုမ္ပဏီတစ်ခုအနေနဲ့ လုပ်သင့်လုပ်ထိုက်တဲ့ အရာပါ။ မင်းရဲ့ ထင်မြင်ယူဆချက်က ဘာပဲပြောပြော အရေးမကြီးဘူးလို့ ပြောလို့မရဘူး” ဟု ၎င်းက ဆိုသည်။

“ ဂိမ်းကစားသူအများစုသည် ဂိမ်းများတွင် ဒစ်ဂျစ်တယ်ပိုင်ဆိုင်မှုရှိခြင်းနှင့် ပတ်သက်၍ ပြောဆိုနေကြသော်လည်း NFTs များကို ဆန့်ကျင်နေကြဆဲဖြစ်သော်လည်း အချိန်ကြာလာသည်နှင့်အမျှ ပညာရေးက ၎င်းကို ပြုပြင်ပေးလိမ့်မည်” ဟု Siu က ဆက်လက်ပြောသည်။

ဆက်စပ်- သဘောထား- 2023 သည် crypto ဂိမ်းအတွက် ‘buidl’ နှစ်ဖြစ်သည်။

Blockchain မိုဘိုင်းဂိမ်းပလက်ဖောင်းဖြစ်သော GAMEE ၏တွဲဖက်တည်ထောင်သူနှင့် CEO Bozena Rezab သည် ပေါ့ပေါ့ပါးပါးဂိမ်းကစားသူများကိုဆွဲဆောင်ရာတွင် မိုဘိုင်းဂိမ်းများတွင် ပါဝင်ကစားရန် အစိတ်အပိုင်းတစ်ခုရှိမည်ဟု ယုံကြည်သည်။

“ ပေါ့ပေါ့ပါးပါး မိုဘိုင်းဂိမ်းများသည် အစုလိုက်အပြုံလိုက် ပရိသတ်ကို ဆွဲဆောင်နိုင်သည့် ဂိမ်းကစားခြင်းသို့ အလွယ်ကူဆုံး ခြေလှမ်းဖြစ်သည်။ ၎င်းသည် NFT/blockchain ဂိမ်းများသို့ စတင်ဝင်ရောက်သည့် ဂိမ်းကစားသူများကို ရှာဖွေရန် ကမ်းလှမ်းနိုင်သည်” ဟု သူမက ပြောကြားခဲ့သည်။

သို့သော်၊ ဂိမ်းဆော့သော exec သည် paywalls မပါသောဂိမ်းများ၊ တိုတောင်းသော session များနှင့် ပေါ့ပေါ့ပါးပါးကစားသူများအတွက် ပိုမိုလွယ်ကူသော setups များကဲ့သို့သော ကဏ္ဍများစွာကို ဦးစွာပြောင်းလဲရမည်ဟု ယူဆပါသည်။

“ ကျွန်ုပ်တို့သည်ဂိမ်းများတွင် blockchain နည်းပညာအသုံးပြုမှုကိုစူးစမ်းရှာဖွေရန်လမ်းကြောင်းပေါ်တွင်ရှိနေဆဲဖြစ်သည်၊ ပိုင်ဆိုင်မှုများ၏ပိုင်ဆိုင်မှုအယူအဆသည်အလွန်အားကောင်းပြီးဆက်လက်တည်ရှိနေလိမ့်မည်။ အတိအကျဂိမ်းအမျိုးအစားများ၊ ဂိမ်းစီးပွားရေးမော်ဒယ်များနှင့်အနာဂတ်ကိုသတ်မှတ်ပေးမည့်စက်ပြင်များကိုစူးစမ်းလေ့လာရန်မရှိသေးပါ။ ” လို့ ပြောပါတယ်။